ניתוח קטרקט הוא הליך עיניים שכיח למדי, זאת מאחר ובין היתר, מדובר על הליך בעל סיכויי הצלחה גבוהים מאוד. בימינו, מרבית האנשים שמגיעי אל טיפול כירורגי שמטרתו היא להסיר קטרקט, זוכים ליהנות משיפור עצום באשר ליכולת הראייה שלהם, דבר אשר מוביל בעצם לאיכות חיים טובה יותר.

אולם, בעוד כי הרוב המוחלט של אלו שמבצעים את הניתוח המדובר יתאוששו ללא בעיה ויהנו מהתוצאות, חשוב להדגיש כי אחוז קטן עלול לסבול ממצב של בצקת בקרנית העין. כמו כל הליך כירורגי אחר – גם כשמדובר על אחוזי הצלחה גבוהים למדי, עדיין אין זה אומר כי ההליך חסין מסיבוכים, סיבוכים כמו בצקת בקרנית לאחר ניתוח קטרקט.

סימפטומים של בצקת בקרנית לאחר ניתוח קטרקט

בעת בה אנו מדברים על בצקת בקרנית לאחר ניתוח קטרקט, חשוב מאוד שתכירו קודם לכן את כל הסימפטומים הנפוצים, זאת מאחר וזיהוי מוקדם של המצב יוכל לסייע רבות בהתמודדות איתו.

למעשה, אלו שעברו ניתוח קטרקט וסובלים מבצקת בקרנית אחרי הניתוח, בדרך כלל יבחינו כי ראייתם הופכת למטושטשת מעט כאשר הם קוראים, בעוד כי הראייה ההיקפית נותרה ללא כל שינוי. סימפטומים נוספים יכולים להיות מעין עיוות של אובייקטים כאשר מנסים להתמקד בהם וכן גם ראייה עמומה.

הטיפול בתופעה

למרבה הצער, עדיין אין תרופה שנחשבת לפתרון חד משמעי עבור הבעיה שהיא בצקת בקרנית לאחר ניתוח קטרקט. אולם, טיפולים שונים יכולים בהחלט להיות מועילים, בעוד כי תרופות אנטי דלקתיות שלא מכילות סטרואידים יכולות לעזור מאוד על מנת להפחית את הבצקת ואפילו לגרום לנסיגתה במקרים מסוימים.

כמו כן, חשוב לציין כי במקרים מסוימים, ייתכן כי אלו שסובלים מהבצקת המדוברת יזדקקו לניתוח – כאשר כמו כל ניתוח אחר, הדבר יהיה כרוך בזמן התאוששות מסוים, כאשר הדבר נתון לשיקול דעתו של המומחה שמבצע את הניתוח.

לסיכום

בצקת בקרנית העין שמופיעה לאחר סיום הליך ניתוח קטרקט היא בהחלט מצב שאינו קל בכלל. אולם, חשוב לדעת כי אכן ניתן לטפל בו למרות שלא נמצא פתרון חד משמעי עדיין. על כן, חשוב מאוד לברר אודות מומחה מומלץ בנושא באזור מגוריכם, כאשר תוכלו לקרוא ביקורות והמלצות של מטופלים שונים על מנת לבסס את הבחירה שלכם.

למעשה, כאשר אתם בוחרים את המומחה הנכון, הטיפול על ידיו יוכל לסייע לכם מאוד על ידי התאמה אישית אל המקרה שלכם ואל דרגת חומרתו.