הקרנית היא רקמה חשובה למדי, כזו שמאפשרת לנו לראות בצורה חלקה ונעימה וכן גם הקרנית היא זו שמאפשרת בעצם כניסה של אור אל עבר העין. עם זאת, הקרנית היא רגישה ועדינה למדי, זאת בעוד כי היא חשופה לשלל פגיעות. חלק מאותן פגיעות, שעלולות לפגוע בקרנית ובכך בעצם לפגוע דרסטית ביכולת הראייה שלנו הוא מצב בו אדם סובל מצלקות בקרנית, אם כי ניתן לטפל במצבים אלו במידה ויש לכם ידע מקדים ונערכתם מראש. בדיוק לשם כך, החלטנו בכתבה זו להסביר לכם כל מה שתצטרכו לדעת על טיפול של צלקת בקרנית העין וכל הנוגע לנושא זה.

צלקות בקרנית – גורמים שכיחים

צלקת בקרנית העין יכולה להיגרם עקב מספר סיבות, כמו לדוגמא חפץ חד שפוגע בעין ופוצע אותה. נוסף על כך, גם גוף זר או לחילופין, חומר כימי שחודרים אל עבר האזור של קרנית העין יכולים לגרום לצלקת, זאת בעוד כי בדרך כלל, צלקות בקרנית העין נגרמות עקב חיידקים, נגיפים, פטריות וכדומה. יתרה מזו, חשוב מאוד להדגיש כי גם הרכבת עדשות מגע בצורה לא נכונה עלולה לגרום למצב של צלקת בקרנית העין וכן גם לכניסה של זיהומים שבעצם עלולים להביא למצב שכזה בעצמם.

דרכי הטיפול

בעת בה מדובר על הטיפול של צלקת בקרנית, חשוב להדגיש כי קיימים מספר טיפולים, כאשר כל טיפול יהיה מותאם למקרה הספציפי, לגורמיו וכן גם להשלכות על הראייה של האדם שסובל מהצלקת. לדוגמא, במקרים בהם מדובר על צלקת קטנה שאינה בהכרח פוגעת ביכולת הראייה – ייתכן כי לא יהיה צורך כלל בטיפול מאחר וזו תחלים בחלוף הזמן ככל הנראה. מנגד, במקרים בהם מדובר על צלקת בעלת נוכחות במרכז הקרנית, הרי שיהיה צורך בטיפול כירורגי, אם כי כאשר מדובר על צלקת שטחית, יהיה ניתן בדרך כלל להסיר אותה על ידי קילוף.

האם יש סיכון לתהליך הטיפול?

בדיוק כמו כל הליך כירורגי אחר, גם כאן יש סיכונים כרוכים, אמנם הסיכויים שלהם נמוכים – אך הם אף פעם אינם אפסיים. לכן, חשוב מאוד להקפיד על תהליך החלמה אופטימלי שבמהלכו תעקבו באדיקות אחר כל ההוראות של המומחה שטיפל בכם.

לסיכום

צלקות בקרנית הן בהחלט מצבים לא רצויים. עם זאת, על ידי הכרה מוקדמת של הסימפטומים, המצבים השונים שיכולים להביא לצלקות וכן גם של אפשרויות הטיפול שהוזכרו בכתבה זו – ייתכן כי תוכלו להתמודד עם צלקת בקרנית העין בצורה קלה יותר.