לפגיעה בקרנית, שיכולה להביא להשלכות קשות למדי בכל הנוגע ליכולת הראייה שלנו – קיימות סיבות רבות. אולם, במצבים כמו מחלות בקרנית או צלקות בקרנית ניתן לטפל על ידי מגוון רחב מאוד של דרכים, זאת בעוד כי התהליך היעיל והמוצלח ביותר שקיים בימינו הוא ניתוח השתלת קרנית.

אולם, לא תמיד הראייה חוזרת לקדמותה באופן האופטימלי ביותר לאחר הניתוח שכן, יתכנו מקרים בהם הראייה לאחר ניתוח השתלת קרנית תהיה מעט מטושטשת. אז מה צריך לדעת על המקרים האלו וכיצד ניתן להתמודד איתם? על כך החלטנו להסביר לכם במהלך כתבה זו.

ניתוח השתלת קרנית

ניתוח להשתלת קרנית הוא בעצם מעין פעולה מיקרו-כירורגית עדינה במיוחד, כזו אשר במסגרתה מחליפים חלק קטן ודק מאוד מהקרנית עצמה. לאחר שמסיימים את ההשתלה, המטופלים חוזרים לתפקוד מלא, זאת בעוד כי חשוב מאוד לציין שאלו הזקוקים לניתוח השתלת קרנית נכנסים לרשימת המתנה שכן, הקרנית היא תרומה מאת אדם מנוח שהחליט לתרום איבריו – דבר שאומר כי לעיתים, זמן ההמתנה עד לקבלת תרומת קרנית עשוי להיות ארוך.

כמו כן, חשוב לציין כי הניתוח עצמו כלול בסל התרופות ויש לו מימון מלא על ידי קופות החולים השונות. בעוד כי מדובר על ניתוח עם אחוזי הצלחה גבוהים מאוד, יתכנו מקרים של דחיית שתל או לסירוגין, מקרים בהם הראייה אינה חזרה לתפקוד מלא גם זמן ארוך לאחר תום הניתוח. אולם, מקרים אלו הם יחסית נדירים שכן, מדובר על ניתוח שעומד על כ-90% הצלחה.

ראייה אחרי השתלת קרנית

במרבית המקרים, ראייה אחרי השתלת קרנית של המטופלים נחשבת למצוינת מאחר וכאמור, מדובר על ניתוח שאחוזי ההצלחה שלו מאוד גבוהים – כך שאלו שצלחו את הטיפול בדרך כלל יהנו מראייה ממוקדת וטובה יותר שתתרום לאיכות חיים מעולה זמן לא רב לאחר סיום הניתוח. עם זאת, במקרים מסוימים, ייתכן כי יהיה צורך בעדשות מגע על מנת לראות טוב וחד.

ראייה אחרי השתלת קרנית – לסיכום

המקרים בהם אלו שעוברים ניתוח להשתלת קרנית יסבלו מסיבוכים כאלו או אחרים כמו לדוגמא דחיית שתל הם מאוד נמוכים, אך עם זאת, חשוב לציין שבדומה לכל הליך כירורגי אחר – הם ממש לא אפסיים.

על כן, חשוב מאוד לציין כי עליכם לבחור בקפידה את המקום בו תערכו ניתוח השתלת קרנית וכן גם עליכם להישמע היטב להוראות המומחה שמטפל בכם בכל הנוגע להחלמה וביצוע המעקב בתום הניתוח.